Corrie van Nieuwkerk | 06 8182 2820
1 januari 2016 | Wat een groentekraam met telefonische acquisitie te maken heeft

“Afspraak !” staat er dan soms op het briefje.
Of “OK” omdat dat een stopwoordje is dat hardnekkig terugkomt.
Of een briefje met in grote letters: “Groentekraam !”.

Probeer te voorkomen dat je allerlei producten en diensten probeert uit te venten alsof je achter een groente- en fruitkraam staat…. Wij hebben appels.. u houdt niet van appels. O maar we hebben ook peren… ook niet. Sinaasappels dan? Of bananen? We hebben ook mandarijntjes….. En uiteindelijk gooien we er ook sla, spruitjes en komkommer tegenaan.

Waarom? Omdat er niet gevraagd wordt wát er speelt, wát men als lastig ervaart, wát dat voor gevolgen heeft en op basis daarvan de keuze op appels zou kunnen vallen. Appels die in deze situatie méérwaarde voor de prospect kunnen hebben. (Om het heel simpel te zeggen: door te vrágen ben jij er achter gekomen dat de prospect behoefte heeft aan fris fruit met een knapperige eetbare schil om zo uit de hand te eten…).

Niet verder vragen betekent dat je ongevraagd allerlei oplossingen aan gaat dragen. Tja, dan kun je weleens het gevoel van een ‘groentekraam’ krijgen.