Corrie van Nieuwkerk | 06 8182 2820
Nieuws & Blogs
5 april 2017 | Poeziealbum

Ik zit te praten met een mevrouw met dementie. Ze klinkt een beetje boos en roept "waarom ben ik hier, ik wil naar huis, waar is mijn moeder". Ik die het fijn vind om zomaar te babbelen met deze mevrouw.

 

24 januari 2017 | Verdieping DiSC gedragsstijlen


Recent heb ik, met een team dat al langere tijd bekend is met de DiSC gedragsstijlen, een verdiepingsslag gemaakt.
4 december 2016 | Training-on-the-job

Bij een zorginstelling in Den Haag mag ik - op de werkvloer - medewerkers ondersteunen op het gebied van communicatie. 
 

19 september 2016 | Moet ik het koekje bij de koffie straks verkopen?!?

Samen met Care2Care geven Ton van de Bildt en ik (Vliegeren met tegenwind) invulling aan twee prikkelende, interactieve avonden (in Leiden en Gouda) waarin cliëntgerichtheid en commercieel denken centraal staan.

20 mei 2016 | Klantgerichtheid in de Zorg en... moet ik dan ook commercieel zijn?

Samen met Ton van de Bildt geef ik in mei en juni invulling aan 6 beleidsavonden van 2 zorginstellingen.
26 januari 2016 | Mooie feedback teamtraining

Het onlangs afgesloten drieluik teamtrainingen heeft de deelnemers mooie inzichten en eye-openers gebracht:
Eye-openers waren de DiSC gedragsvoorkeursstijlen, de hanteerbare feedbackregels en de STARR methode die tijdens coachingsgesprekken met medewerkers zo goed toepasbaar is.

25 januari 2016 | Bejegening

Werken vanuit de client. Werken mét de regels in plaats van alleen maar vólgens de regels. Heeft dat niet alles te maken met 'bejegening"?
Het heeft ook alles te maken met respect, met gelijkwaardigheid en betrokkenheid. Met openheid en zelfreflectie.
En met luisteren – oprecht en met aandacht luisteren.

21 januari 2016 | Klantgesprek oefenen

Koude acquisitie…  nee, als ik maar eenmaal aan tafel zit….

We ervaren koude acquisitie vaak toch een beetje als een ‘straf’. Maar wanneer we eenmaal aan tafel zitten krijgen we onze propositie, dienstverlening of onszelf goed over de bühne. Toch?

Of toch niet?

1 januari 2016 | Dit helpt bij telefonische acquisitie
Stel jezelf voordat je gaat bellen een doel. Vergelijk het maar met een autorit. Wanneer je vooraf niet bepaalt waar je naar toe gaat is de kans dat je aankomt waar je wilt zijn niet erg groot.
1 januari 2016 | Een gesprek van 140 tekens
Meer en meer lijken mensen alleen nog maar via twitter, whatsapp, facebook, instagram te kunnen communiceren. Vertellen wat je bezig houdt in 140 tekens of in een onderschrift bij een foto.
1 januari 2016 | Waarom af en toe een uurtje bellen niet werkt

Uit ervaring weet ik dat het niet loont om af en toe een half uurtje te bellen. Het proces rond telefonische acquisitie is eigenlijk net een autorit van Zierikzee naar Zuidlaren. 

1 januari 2016 | Wat een groentekraam met telefonische acquisitie te maken heeft

Ik coach soms met briefjes…..
Tijdens het coachen van medewerkers bij telefonische acquisitie en het maken van afspraken steek ik weleens een briefje in de lucht… Als een soort aanmoediging of om duidelijk te maken nú door te pakken.

1 januari 2016 | Luisteren Samenvatten Doorvragen

Afgezaagd? Dat hebben we nu toch wel gehad? En toch kom ik vaak anders tegen….Het stellen van verschillende sóórten vragen hebben we wel onder de knie. Maar dóórvragen (dus niet telkens ándere vragen) en samenvatten blijft nog steeds lastig.

 

1 januari 2016 | Voorbereiden van telefoongesprekken
Een adressenbestand en een telefoon. Een ochtend gepland in je agenda. En gewoon gaan bellen….
En toch heb je gaandeweg het gevoel dat je tijdens die gesprekken op de achterbank komt te zitten in plaats van aan het stuur.
1 januari 2016 | Je stem als gereedschap
Normaal gesproken bestaat een (verkoop)gesprek voor meer dan 80% uit non-verbale expressie. Je kunt bijvoorbeeld glimlachen om iets dat je zegt te verzachten of je ogen vergroten om hetgeen je zegt kracht bij te zetten.
1 januari 2016 | Wees duidelijk
We gebruiken ze allemaal. Vage afspraken die we met elkaar maken, waar jij en ik misschien iets heel anders mee bedoelen. Herken je ze?